Image and video hosting by TinyPic

هفت فيلم‌ در يك نگاه

شام آخر


«شام آخر» سومين فيلم از دوره جديد فيلم‌سازي فريدون جيراني (پس از قرمز و آب و آتش) نشان از آن دارد كه جيراني سبك ويژه‌اي براي فيلم‌سازي‌اش انتخاب كرده است.
انتخاب داستان‌هاي پر كشش اجتماعي و مبتني بر روابط عاشقانه زن و مرد به همراه بهره‌گيري از تمامي فاكتورهاي جذب مخاطب از ويژگي‌هاي فيلم‌هاي اخير جيراني است.گرچه او در اين راه به مرز فيلم فارسي بسيار نزديك شده است.

خانه‌اي روي آب


«خانه‌اي روي آب» يكي ديگر از حكايت‌هاي شخصي بهمن فرمان‌آرا است.
فيلم، مجموعه‌اي از دل مشغولي‌هاي پراكنده فرمان‌آراست كه در كنار هم تصويري سياه، يأس آلود، فاسد و فقير از جامعه كنوني ارايه مي‌دهند.
در فيلم هيچ آدم مثبتي(جز كودك حافظ قرآن) وجود ندارد.داستانك‌ها, بي‌آن‌كه با حلقه اتصالي به يكديگر متصل شوند, همچون جزيره‌هايي منفرد كنار هم جمع شده‌اند. فصل نهايي, همچون وصله‌اي ناجور به فيلم چسبانده شده و معلوم نيست قرار بوده چه مشكلي جز مشكل مميزي را براي فيلم حل كند. (که البته همين فصل نهايي باعث توقيف فيلم شد!!)

كاغذ بي‌خط


«كاغذ بي‌خط», پس از ده سال پاي تقوايي را به سينما باز كرد.فيلم يكدستي كه به يك خانواده و روابط دروني آن مي‌پردازد و به همين بهانه به جايگاه و نقش هر يك از اعضا در خانواده نقب مي‌‌زند. گرچه انتظارها از تقوايي فراتر از اين بود.
در اين فيلم دو اتفاق ويژه هم افتاده است؛ نخست آن كه خسرو شكيبايي براي نخستين بار پس از «هامون»، از كليشه هميشگي خود فاصله گرفته و بي آن كه عصبي باشد و دائم دست‌ها را تكان دهد و با صدايش ور برود، يك بازي آرام و راحت ارايه داده است.
و دوم آن كه براي نخستين بار خانم هديه تهراني، شوهر و بچه‌ها را با هم دارد، در حال طلاق گرفتن يا ازدواج كردن نيست، پسران جوان را شيداي خود نكرده، ظرف مي‌شويد و جارو مي كند و... گرچه همچنان چهره يخي و سرد خود را حفظ كرده، ولي به هرحال مبارك است!

ارتفاع پست


«ارتفاع پست»، اولين فيلم غير جنگي حاتمي‌كيا پس از سال‌هاست، اما اين بدان معني نيست كه خون و خشونت و اسلحه حضور نداشته باشد.
در «ارتفاع پست» كه فيلمي پر كشش و جذاب از كار درآمده است، بازي‌هاي خوب به همراه فيلم‌برداري دشوار و در محوطه داخلي يك هواپيماي كوچك با بيش از ۲۰ بازيگر از نقاط برجسته فيلم به حساب مي‌آيند.
حاتمي‌كيا با «ارتفاع پست» براي دومين بار پس از آژانس شيشه‌اي يك فيلم با پوسته ظاهري گروگان‌گيري ساخته است.
او اين بار از آدم‌هايي مي‌گويد كه براي فرار از معضلات اجتماعي و اقتصادي، ديگر نمي‌خواهند در ايران بمانند و ريشه‌هايشان در ايران عمق چنداني ندارد.

.

نان و عشق و موتور هزار


« نان و عشق و موتور هزار»، از معدود فيلم‌هاي امسال است كه مي‌تواند يادمان بياورد يكي از مهم‌ترين وجوه سينما وجه سرگرم سازي است.
يك فيلم صميمي و روراست كه مي‌خواهد داستاني را روايت كند، سرگرم كند و لبخندي هم بر لب بنشاند. اصلاً قرار نيست دنيا را عوض كند يا بشريت را نجات دهد.
داوودي با اين فيلم همانطور که انتظار مي رفت در گيشه نيز موفقيت شاياني كسب كرد.


قارچ سمي


«قارچ سمي»، فيلمي بسيار آشفته و متشتت است. دل مشغولي‌هاي پراكنده و از هم گسيخته ملاقلي پور در «قارچ سمي» به شكلي سر گيجه‌آور كنار هم چيده شده‌اند، بي آن كه منطق مشخصي بر رويدادها و روابط حكم‌فرما باشد.
آدم‌هاي ملاقلي‌پور ديگر ريشه و هويت ندارند. ساخته يك ذهن درهم ريخته و خشن‌اند و از همين‌رو به هيچ عنوان باورپذير نيستند. خشونت و بكوب بكوب در اين فيلم به حدي غيرقابل تحمل رسيده، همه سر همديگر فرياد مي‌كشند و دايماً وسايل خانه و اداره را مي‌شكنند.
شخصيت‌هاي ملاقلي پور ديگر حرفي براي گفتن ندارند، درست مثل خود ملاقلي پور! جمشيد هاشم‌پور ديگر دارد در نقش يك رزمنده كه حالا درگير عواقب جنگ و بي‌مهري‌هاي جامعه به بچه‌هاي جنگ شده، كليشه مي‌شود. (هيوا، سفر به فردا و قارچ سمي) همچنين رويا تيموريان درنقش زن ميان‌سالي كه چند بچه دارد؛ ولي شوهرش او را دوست ندارد و دل به دختران جوان مي‌بازد. (تيك، مرد باراني، قارچ سمي)

نگين


«نگين» يك فيلم «آرنولدي» است، منتها قهرمان شكست‌ناپذيرش يك زن است، زني هفت تير به دست، در خيابان‌هاي تهران در جست و جوي دختر فراري‌اش به تعقيب و گريز مي‌پردازد.
اصغر هاشمي به بهانه نقب زدن به علل و عوامل پديده فرار دختران، قصد داشتهيك فيلم گيشه‌اي تمام عيار بسازد (که البته در اين راه شکست سختی خورد). راستي مهناز افشار هم ثابت كرد به اندازه «شور عشق» بازيگر بدي نيست!


کیوان کثیریان
مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

صفحه نخست
آرشیو وبلاگ
پست الكترونيك

کیوان کثیریان


نویسندگان


آرشیو مطالب گذشته
بهمن ٩٥
دی ٩٥
آذر ٩٥
آبان ٩٥
مهر ٩٥
شهریور ٩٥
امرداد ٩٥
تیر ٩٥
خرداد ٩٥
اردیبهشت ٩٥
فروردین ٩٥
اسفند ٩٤
بهمن ٩٤
دی ٩٤
آذر ٩٤
آبان ٩٤
مهر ٩٤
شهریور ٩٤
امرداد ٩٤
تیر ٩٤
اردیبهشت ٩٤
فروردین ٩٤
اسفند ٩۳
بهمن ٩۳
دی ٩۳
آذر ٩۳
آبان ٩۳
مهر ٩۳
شهریور ٩۳
امرداد ٩۳
تیر ٩۳
خرداد ٩۳
اردیبهشت ٩۳
فروردین ٩۳
اسفند ٩٢
بهمن ٩٢
دی ٩٢
آذر ٩٢
آبان ٩٢
مهر ٩٢
شهریور ٩٢
امرداد ٩٢
تیر ٩٢
خرداد ٩٢
اردیبهشت ٩٢
فروردین ٩٢
اسفند ٩۱
بهمن ٩۱
دی ٩۱
آذر ٩۱
آبان ٩۱
مهر ٩۱
شهریور ٩۱
امرداد ٩۱
تیر ٩۱
خرداد ٩۱
اردیبهشت ٩۱
فروردین ٩۱
اسفند ٩٠
بهمن ٩٠
دی ٩٠
آذر ٩٠
آبان ٩٠
مهر ٩٠
شهریور ٩٠
امرداد ٩٠
تیر ٩٠
خرداد ٩٠
اردیبهشت ٩٠
فروردین ٩٠
اسفند ۸٩
بهمن ۸٩
دی ۸٩
آذر ۸٩
آبان ۸٩
مهر ۸٩
شهریور ۸٩
امرداد ۸٩
تیر ۸٩
خرداد ۸٩
اردیبهشت ۸٩
فروردین ۸٩
اسفند ۸۸
بهمن ۸۸
دی ۸۸
آذر ۸۸
آبان ۸۸
مهر ۸۸
شهریور ۸۸
امرداد ۸۸
تیر ۸۸
خرداد ۸۸
اردیبهشت ۸۸
فروردین ۸۸
اسفند ۸٧
بهمن ۸٧
دی ۸٧
آذر ۸٧
آبان ۸٧
مهر ۸٧
شهریور ۸٧
امرداد ۸٧
تیر ۸٧
خرداد ۸٧
اردیبهشت ۸٧
فروردین ۸٧
اسفند ۸٦
بهمن ۸٦
دی ۸٦
آذر ۸٦
مهر ۸٦
شهریور ۸٦
امرداد ۸٦
خرداد ۸٦
فروردین ۸٦
اسفند ۸٥
بهمن ۸٥
دی ۸٥
آذر ۸٥
آبان ۸٥
مهر ۸٥
شهریور ۸٥
امرداد ۸٥
خرداد ۸٥
اردیبهشت ۸٥
فروردین ۸٥
اسفند ۸٤
دی ۸٤
آذر ۸٤
آبان ۸٤
مهر ۸٤
شهریور ۸٤
اردیبهشت ۸٤
فروردین ۸٤
اسفند ۸۳
بهمن ۸۳
دی ۸۳
آبان ۸۳
شهریور ۸۳
امرداد ۸۳
تیر ۸۳
خرداد ۸۳
اردیبهشت ۸۳
فروردین ۸۳
دی ۸٢
آذر ۸٢
آبان ۸٢
مهر ۸٢
شهریور ۸٢
امرداد ۸٢
تیر ۸٢
خرداد ۸٢
اردیبهشت ۸٢
اسفند ۸۱
بهمن ۸۱
دی ۸۱
آذر ۸۱
آبان ۸۱


Baznegar

لینک دوستان
لینک دوستان

فلوت سحرآمیز
کنسروحرفهاي من. نسیم قاضی زاده
صفحه اول مهم ترين روزنامه های جهان
چسب‌زخم - هادی‌مقدم‌دوست
باز نگار
کافه سايبر
فيلم نيوز
فیلمدونی
سي نت
آدم برفی ها
30 نما
سوره سينما
ایران فستیوال
سایت سینمایی پرشین استار
سينماي ما
اخبار هالیوود
قديمي ها
مرده نگار - عباس حبیبي
زن نوشت - پرستو دوکوهکی
کادوس - محمد مطلق
مجله فیروزه
مجله سی نت
خوشبختی...- محمدصالح‌علا
هفتان
بالاترین
تادانه - يوسف عليخاني
کافه انار - باقر تهرانی
لولیان - ليلي نيکونظر
روزانه - مهران بهروز فغانی
آزاده سهرابي
ايستگاه - رضا ولی زاده
آقازاده
چرک نويس - ندادهقانی
خبرنگار
هنوز
امیر مهدی حقیقت
خبرنگار ۲
یادداشت‌های‌نیک‌آهنگ کوثر
آق‌بهمن - بهمن‌دارالشفايی
media-beat - محمد‌رضا‌نوروز‌پور
حسن سربخشيان
مثل همه - يگانه خدامي
فيلم باز
نقطه، سرخط - شیما انتظاری
تحریریه خاموش -احمد جلالی
بهنام قلی‌پور
کافه تيتر - بهنام‌قلی‌پور.بی‌تاصالحی
محمدرضا شاهرخی نژاد
وب فتو -محمد توکلی
گرگ صابونی - مریم پالیزبان
بهروز مهری
حسن سربخشيان
علی آقاربيع
دجاوو - الهام طهماسبی
مسعود ده نمکی
نگاتیوهای سپید- احمد صبریان
طراحی گرافیک - علی بنام
گرگ بیابان - حسام مقامی کیا
ته خط - خسرو نقیبی
سیم آخر - حسین وحدانی
دل نوشته ها - امید نجوان
شُمال از شُمالِ غربی - محسن آزرم
کادوس - محمد مطلق
طراح گرافیک - حسین توکلی
عبور - چیستا یثربی
کبریا - چیستا یثربی
نقد فیلم - بهزاد دوران
مستغاثی دات کام - سعید مستغاثی
جن و پری
کوچه فرهنگ - سیدرضاصائمی
7تیر دات کام
سینمای ایران و جهان - امیررضا نوری پرتو
ماه هفت شب - بهاره رهنما
يادداشت هاي بي مخاطب - امید توشه
روزی روزگاری - حسن معظمی
خنده و فراموشی - ترانه عليدوستی
کلبه - شیده لالمی
مسعود بهنود
دکتر یونس شکرخواه
رو در رو - دکتر احمد توکلی
دکتر حسن نمك‌دوست
آخرین سکانس - فرهاد خالدار
فروغ من - ایلیا محمدی نیا
ماهی سیاه کوچولو - ساناز اقتصادی نیا
کافه وطن - بهنام صابر نعمتی
قلم های سرخ - امیر لعلی
غزلداستان - محسن فرجی
حرفه خبرنگار - فهیمه خضر حیدری
کتابخانه کوچک من
حرفهای یک جو
خرده خواب های خراب - مسعود بهارلو
سینما-امروز - محمد محمدیان
عشق سال های وبا - محمدعلی سعیدی
قلم های سرخ - امیر لعلی
ناصرمردانی
خبرآنلاین
برخورد خيلي نزديك - اسماعیل میهن دوست
سینما- محمد قنبری
سینما و دیگر هیچ
یک منتقد سینمای بیکار
دکتر سلام



لینک های روزانه
لینک های روزانه

ليست وبلاگ ها
قالب هاي وبلاگ
فناوری اطلاعات
تفريحات اينترنتي
پردیس من


آمار وبلاگ




  RSS 2.0